dinsdag 18 mei 2021

dinsdag 18 mei

Tijdens de spulletjesronde vertelt Tobias dat hij naar een museum geweest is in het weekend.

Hij kreeg een armbandje met een poezenpoot op. Hij moest met de armband tegen een poes wrijven 

en die zei: 'miauw' 😊. Hij leerde veel bij in het museum.

Hij ging ook op restaurant en kreeg een superheld en post-its.


Post-its zijn heel handig, wisten jullie dat?

Daarop schrijven we vb dingen die we niet mogen vergeten.

Ik schreef een post it voor juf Anja: 'Vergeet niet mijn tomatenplanten water te geven.'

Oeps te laat....

Een waargebeurd verhaal, met een goed einde 😂

Juf Anja zou voor mij tomatenplantjes kweken en meebrengen.

Dan zou ik die bij mij thuis een mooi plaatsje geven, goed verzorgen en dan zou ik lekkere,

rode, sappige tomaatjes kunnen eten.

Helaas...juf Anja vergat water te geven.

De plantjes hadden het begeven.

Dus, geen tomatenplantjes voor mij.

Dit kan de beste tuinier wel overkomen denk ik dan.

Maar....ik kreeg iets anders in de plaats .


Wat zou juf Anja meegebracht hebben????

-paprikaplant?

-tomatenplant?

-rabarber?

Nee hoor,...het is een bloemkool.

Juf Anja vertelt hoe ze zo'n mooie bloemkool kon kweken.

In de serre bij haar thuis. Daar was het lekker warm en kon de bloemkool goed groeien.

Wow, wat een mooi exemplaar.

Maar waarom ligt er een blad over de mooie witte bloemkool?

Om die te beschermen tegen de kou? Tegen de rupsen? Tegen de konijnen?

Nee hoor, wel tegen de té felle zon. De bloemkool zou bruin worden en rotten. 

Dat zou natuurlijk weer een ramp geweest zijn voor mij.

Ik ben super, super blij hoor met de bloemkool. Die zal smaken!!!

Ik kreeg al tal van voorstellen om de bloemkool te bereiden: met cocktailsaus eten, soep maken, 

in de oven klaarmaken. Suggesties genoeg! 


We vergelijken de bladeren van de bloemkool eens met die van de bonen.

Wat een verschil!!!👀

We zien bij de bloemkoolbladeren grote, dikke nerven.


Hi, hi, we kunnen het blad gebruiken om ons te verstoppen 😂




De zon schijnt, het is lekker warm.

Wij gaan ten volle genieten en de handen in elkaar slaan om verder te werken in de moestuin.

Zalig!!!

Terwijl er kleuters pompoenplantjes verzorgen, gaan de andere takken zoeken om een kunstwerk

te maken.

Of een tipi maken voor de boontjes.

Water geven aan de tomaten, radijsjes zaaien.

Werk in overvloed!!!

Maar wij geven niet op...veel handen maken licht werk.





voor meer prachtige foto's : klik hier: dinsdag 18 mei



Geen opmerkingen:

Een reactie posten