dinsdag 8 oktober 2019

hip hip hoera voor DIana

Vandaag hebben we weer een jarige in de visjesklas.
Diana wordt vandaag 5 jaar!
Hip, hip, hoera Diana!
Dikke verjaardagskus van ons allemaal!!!


DIANA TRAKTEERDE ONS OP LEKKERE PICKNICKEN EN EEN SAPJE.
DANKJEWEL DIANA!


De doosjes van de sapjes moeten bij het PMD-afval!
SUPER HOOR!!!!

Hi, hi, hi, picknicken zijn een goeie gelegenheid om een teloefening aan te koppelen 👌👌
voorbeeldjes:
-we nemen er allemaal 5...
-hebben we er genoeg in de mand?
-we hebben er nog over, te veel
-oei, ik neem er 6...
-voelen hoeveel ik er in jouw hand leg
-jij neemt er 1 meer ( en dan volgt...dat is niet eerlijk)
-ik leg er 3...ik wil dat dit vermeerderd wordt met 2
-ik leg er 2...ik wil dat dit verminderd wordt tot 0
-we zijn met 17 kindjes...hoeveel moet ik er leggen zodat iedereen 1 krijgt? We controleren dit.

WAT EEN LEERRIJKE, LEKKERE ACTIVITEIT!
SPELENDERWIJS TELLEN EN BEGRIPPEN TOEPASSEN!







Deze ochtend in de ronde met de kikkertjes, toonde Hannah de paddenstoelen die ze in haar tuin gevonden had.
Hé, hé, toch interessant om iets bij te leren over de paddenstoel hoor.




klik, klik 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten