donderdag 16 mei 2019

Noortje is jarig

HIP HIP HOERA...NOORTJE IS JARIG VANDAAG.
DEZE NAMIDDAG TRAKTEERDE ZE MET EEN WATERIJSJE.
DAT SMAAKTE HEERLIJK!






Dankjewel Noortje.

De spullenronde : een succes!
Er werd veel materiaal meegebracht over de Indianen.
Dat vind ik betrokkenheid van de bovenste plank!

Speelgoed Indiaantjes

Een boek om van alles te weten te komen over de Indianen
Pijl en boog
Een panfluit

Vandaag begonnen we aan het maken van een dromenvanger.
-wat hebben we nodig?
-hoe ga je die maken?
-wat gebruik je om te versieren?

-->er stond allerlei materiaal die ze mochten gebruiken.
ijzerdraad, karton, pijpenragers, parels, knopen, raffia, wol, rietjes, strijkparels....

Al snel werden ervaringen opgedaan: 
Makkelijk is het niet om een dromenvanger te maken hoor.
-oei, ik kan niet door de ijzerdraad knippen...
-de wol blijft niet op zijn plaats als die rond de draad gewonden wordt...
-het gaatje van de parel is te klein...
...
Ga maar op zoek naar oplossingen.
Ik ga jullie dan wel wat helpen.




de resultaten zijn heel divers én het werk van mijn visjes.
ik hielp hen bij het bevestigen van sommige onderdelen.
flink gewerkt!!!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten