Altijd leuk om met hen samen te werken.
Deze ochtend werd bij de visjes besproken en gestemd voor een nieuw project.
'Hoe leven pinguïns en ijsberen' of 'reden treinen altijd op elektriciteit?'
Moeilijke keuze hoor.
Het was zo goed als gelijkstand. Spannend.
De vlinderklas deed mee aan de stemming.
Voor de grap? Mmmm, misschien niet, want zij hebben het project 'verkeer'.
Zouden we iets samen kunnen uitvoeren? Dat valt nog af te wachten.
Voilà, we zijn vertrokken voor een heel boeiende, leerrijke activiteit met de vlindertjes.
En dit spelenderwijs.
Volg maar mee.
we hebben het over meer, minder, evenveel.
in het eerste leerjaar leerden zij nog iets meer over hoeveelheden.
er bestaat een monstertje en zijn bek hapt altijd naar lekkers, waar er het meest van zijn.
denk maar aan snoepjes of koekjes die jullie lekker vinden.
jullie willen er daar het meest van opeten.
ziezo, > en < worden voorgesteld.
Warre probeert het ook eens.
super!!!
goed gelukt hoor Warre!
we gooien met de dobbelsteen met getalbeelden
we leggen evenveel beertjes en kijken hoe we die moeten zetten
we gooien met de cijfer dobbelsteen.
oei, het cijfer 5.
dus, 5 beertjes zetten.
ik haal twee stokjes tevoorschijn.
daarmee kunnen we een symbool maken.
het symbool =
dit wil zeggen: er zijn er evenveel, de hoeveelheid is gelijk
5 = 5
5 is gelijk aan 5
waarvoor dient dat groene stokje nu?
daarmee maken we nog een symbool.
wat betekent niet evenveel, niet gelijk aan.
daarna spelen we een spelletje.
iemand draait zich om en juf neemt beren weg.
wat zien we, wat moeten we doen, welk symbool past erbij?
heel veel bijgeleerd vandaag.
is dit didactische vervroeging?
nee, zeker niet.
deze activiteit vloeide voort uit de stemronde.
Nog wat tijd om te spelen in de hoekjes.
Zalig!
klik, klik: integratie K3-L1
Geen opmerkingen:
Een reactie posten