Integratie K 2-3
wie heeft de grootste voeten?
hoe zien onze zolen eruit?
glad?
met groeven?
die van juf Anja zien er nog goed uit.
We bekijken de onderkant van onze schoenen en voelen er even aan.
Deze zijn super goed en hiermee zal je minder uitglijden.
Ah ja, je kan uitglijden op ijzel, sneeuw, maar even goed op natte bladeren.
Die van jou Oscar zijn ook ok.
Eventjes een voetafdruk nemen.
Oei, dat lukt niet.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we toch de afdruk zien?
Door water bij te doen en goed te mengen.
Eventjes goed aanduwen en...
Inderdaad. In het bakje van juf Anja, het natte zand, zien we de voetafdruk.
Wie heeft de grootste voeten?
We hebben het over: waar kopen we schoenen?
Tuurlijk in een schoenwinkel juf.
Je kan ook online schoenen kopen. Dat wil zeggen: we kijken op de computer, maken een keuze en betalen via de computer.
Oh nee, wat vergeten we?
Inderdaad, de juiste maat intikken.
Robin en Warre kochten online schoenen en vergaten de maat in te geven. Oh, wat nu?
Die van Warre zijn te klein
Die van Robin zijn te groot
Schoenen met veters
Schoenen met een rits
Schoenen met velcro
Activiteit: drukken van zolen.
Gelukkig hoeven we niet onze eigen schoenen te schilderen.
Integratie K 1-2-3
Voorlezen van een verhaal en dansen
De Sint is verdrietig en wil niet meer eten.
Hij treurt.
Zwarte Piet achterhaalt wat het probleem is en wil de Sint helpen.
Hij koopt een hondje voor de Sint.
Hij heet het Pepernootje.
Sint is super blij en gelukkig met het hondje.
Maar dat is hij ook met zijn paard hoor.
We dansen op : dansje voor de Sint.
Hè, hè, een leuke, leerrijke, verrassende dag.
Oh ja, de vlindertjes kwamen in de namiddag bij ons.
Zij vonden het alvast heel leuk in de visjesklas.
voor foto's klik hier: integratie K2-3 en K1-2-3
Geen opmerkingen:
Een reactie posten